Distoni

Distoni Nedir?

Vücudun belirli bölgelerinde kontrol edilemeyen ve sıklıkla ağrılı kasılmalar ve bükülmeler oluşturan bir hastalıktır.

Distoni kimlerde görülür?

Birçok farklı nedeni olabilen bir tablodur. Bazı hastalarda genetik nedenler ön plandadır. Bazı hastalarda beynin belli bölgelerinin hasarı, geçirilmiş enfeksiyonlar ve toksik maddelere maruziyet hikayesi vardır. Bir grup hastada da neden gösterilemeyebilir.

Distoni Belirtileri Nelerdir?

Vücudun etkilendiği bölgeye göre değişen klinik tablolar oluşturur. Boyun kasları etkilenmişse, baş bölgesinde eğilme, dönme gibi bulgular oluşturur. Yüz kaslarındaki etkilenmelerde aşırı göz kırpıştırma, göz kapağında ağrılı kapanmalar, çene ve dilde kasılmalar oluşturabilir. El ve ayak bölgesindeki etkilenmelerde yılan vari bükülmeler gözlemlenir. Birden fazla bölge aynı hastada etkilenebilir.

Distoni Hastalığında Tedavi Seçenekleri Nelerdir?

Tanı sonrası ilaç tedavilerinin denendiği bir tablodur. İlave olarak etkilenen kas bölgelerine botilinum toksin enjeksiyonları ile istenmeyen kasılmaların önüne geçilmeye çalışılır. İlaca dirençli, hayat kalitesi bozuk hastalarda cerrahi tedavi gündeme gelebilir. Parkinson Hastalığı ve esansiyel tremordan farklı olarak distoni hastalarında pil ameliyatlarının sonuçları çok değişken olabilmektedir. Bu nedenle cerrahi tedavi endikasyonu hareket bozuklukları konusunda deneyimli Nörologlar tarafından konulmalıdır. Pil ameliyatından fayda göreceği düşünülen hastaların bir kısmında cerrahi ile tatminkar yanıt alınamayabilir. Fayda gören hastaların ise bir kısmında sınırlı ve bir kısmında oldukça tatminkar sonuçlar alınabilmektedir.